Ma numesc Daniela Dinca si, in prezent, realizez doua lucruri pe care le consider importante din punct de vedere al formarii si carierei mele profesionale: sunt studenta la a doua facultate (Psihologie si Stiintele Educatiei, Specializarea Psihopedagogie Speciala) si sunt cadru didactic in sistemul de invatamant de stat. În timpul liber, îmi place să citesc, sa fac sport și să mă plimb în natură.
Dupa o prima etapa a vietii mele profesionale, in care, dupa terminarea studiilor la A.S.E. - specializarea Banci si Burse de Valori, am lucrat in domeniul de specialitate, cel bancar, am decis sa - mi schimb orientarea profesionala si sa ma dedic carierei didactice.
Am luat contact cu o tipologie ampla si foarte diversificata de copii si adolescenti, atat cu dezvoltare normala din punct de vedere psiho - fizic, cat si cu cerinte educative speciale. Din dorinta de a cunoaste cat mai bine toate aspectele legate de sistemul complex al personalitatii si comportamentelor acestora, motivatii, explicatii ale progreselor sau regreselor inregistrate, procesele invatarii, predarii, identificarii strategiilor celor mai adecvate de instruire si evaluare, am decis sa aprofundez cunostintele pe care le aveam si sa ma inscriu la aceasta facultate.
In prezent, prin activitatile desfasurate in cadrul scolii, mi-am propus sa obtin maximum de performanta posibila de la elevii mei, sa-i ghidez pe drumul evolutiei personale si profesionale, sa-mi aduc contributia la formarea personalitatii acestora, la acumularea acelor cunostinte care le sunt necesare in viata si la a-i invata cum sa utilizeze ceea ce stiu pentru a avea o existenta demna si independenta.
In particular, ma intereseaza in mod deosebit procesele de stimulare cognitiva si teoriile invatarii. In opinia mea, conditiile esentiale pentru a putea desfasura activitatea educationala sunt: o buna cunoastere a teoriilor invatarii, a proceselor psihice implicate in invatare, a mecanismelor de structurare a personalitatii, a didacticii si, foarte important, intelegerea responsabilitatii enorme pe care o au cadrele didactice in ceea ce priveste fomarea tinerelor generatii.
Cred in ideea de inteligenta care se poate construi si se poate modifica pe tot parcursul vietii, in conditiile in care se stimuleaza motivatia si se intervine cu strategiile adecvate. De semenea, consider ca dezvoltarea umana, in ansamblul ei, este conditionata de modul in care invatam sa ne utilizam abilitatile intelectuale, indiferent ca vorbim despre genii, cu un nivel superior al inteligentei, care ajung sa faca descoperiri fascinante sau, in cealalta extrema, de persoane cu deficiente de intelect, care reusesc sa faca saltul de la o viata complet dependenta, la una partial dependenta sau chiar independenta.
In concluzie, pornind de la cifre, am ajuns la didactica si studiul psihologiei și mă gândesc ca nu sunt atat de diferite precum pareau la inceput. Mi-am propus sa imbin cunostintele si experienta din ambele domenii pentru a obtine rezultate cat mai bune in activitatea de la catedra sau de la cabinetul de terapie, astfel incat sa facilitez accesul oamenilor acolo unde poate nu si-ar fi imaginat niciodata ca pot ajunge. Cred că fiecare persoană trebuie să poată să facă în viață ceea ce-și dorește cu adevărat, atât personal, cât și profesional.
In particular, ma intereseaza in mod deosebit procesele de stimulare cognitiva si teoriile invatarii. In opinia mea, conditiile esentiale pentru a putea desfasura activitatea educationala sunt: o buna cunoastere a teoriilor invatarii, a proceselor psihice implicate in invatare, a mecanismelor de structurare a personalitatii, a didacticii si, foarte important, intelegerea responsabilitatii enorme pe care o au cadrele didactice in ceea ce priveste fomarea tinerelor generatii.
Cred in ideea de inteligenta care se poate construi si se poate modifica pe tot parcursul vietii, in conditiile in care se stimuleaza motivatia si se intervine cu strategiile adecvate. De semenea, consider ca dezvoltarea umana, in ansamblul ei, este conditionata de modul in care invatam sa ne utilizam abilitatile intelectuale, indiferent ca vorbim despre genii, cu un nivel superior al inteligentei, care ajung sa faca descoperiri fascinante sau, in cealalta extrema, de persoane cu deficiente de intelect, care reusesc sa faca saltul de la o viata complet dependenta, la una partial dependenta sau chiar independenta.
In concluzie, pornind de la cifre, am ajuns la didactica si studiul psihologiei și mă gândesc ca nu sunt atat de diferite precum pareau la inceput. Mi-am propus sa imbin cunostintele si experienta din ambele domenii pentru a obtine rezultate cat mai bune in activitatea de la catedra sau de la cabinetul de terapie, astfel incat sa facilitez accesul oamenilor acolo unde poate nu si-ar fi imaginat niciodata ca pot ajunge. Cred că fiecare persoană trebuie să poată să facă în viață ceea ce-și dorește cu adevărat, atât personal, cât și profesional.
Comentarii
Trimiteți un comentariu