Treceți la conținutul principal

AUTOAREA - O SCURTĂ PREZENTARE

          Ma numesc Daniela Dinca si, in prezent, realizez doua lucruri pe care le consider importante din punct de vedere al formarii si carierei mele profesionale: sunt studenta la a doua facultate (Psihologie si Stiintele Educatiei, Specializarea Psihopedagogie Speciala) si sunt cadru didactic in sistemul de invatamant de stat.  În timpul liber, îmi place să citesc, sa fac sport și să mă plimb în natură.
             Dupa o prima etapa a vietii mele profesionale, in care, dupa terminarea studiilor la A.S.E. - specializarea Banci si Burse de Valori, am lucrat in domeniul de specialitate, cel bancar, am decis sa - mi schimb orientarea profesionala si sa ma dedic carierei didactice. 
               Am luat contact cu o tipologie ampla si foarte diversificata de copii si adolescenti, atat cu dezvoltare normala din punct de vedere psiho - fizic, cat si cu cerinte educative speciale.   Din dorinta de a cunoaste cat mai bine toate aspectele legate de sistemul complex al personalitatii si comportamentelor acestora, motivatii, explicatii ale progreselor sau regreselor inregistrate, procesele invatarii, predarii, identificarii strategiilor celor mai adecvate de instruire si evaluare, am decis sa aprofundez cunostintele pe care le aveam si sa ma inscriu la aceasta facultate.
               In prezent, prin activitatile desfasurate in cadrul scolii, mi-am propus sa obtin maximum de performanta posibila de la elevii mei, sa-i ghidez pe drumul evolutiei personale si profesionale, sa-mi aduc contributia la formarea personalitatii acestora, la acumularea acelor cunostinte care le sunt necesare in viata si la a-i invata cum sa utilizeze ceea ce stiu pentru a avea o existenta demna si independenta.
                  In particular, ma intereseaza in mod deosebit procesele de stimulare cognitiva si  teoriile invatarii.  In opinia mea, conditiile esentiale pentru a putea desfasura activitatea educationala sunt: o buna cunoastere a teoriilor invatarii, a proceselor psihice implicate in invatare, a mecanismelor de structurare a personalitatii, a didacticii si, foarte important, intelegerea responsabilitatii enorme pe care o au cadrele didactice in ceea ce priveste fomarea tinerelor generatii.
                  Cred in ideea de inteligenta care se poate construi si se poate modifica pe tot parcursul vietii, in conditiile in care se stimuleaza motivatia si se intervine cu strategiile adecvate. De semenea, consider ca dezvoltarea umana, in ansamblul ei, este conditionata de modul in care invatam sa ne utilizam abilitatile intelectuale, indiferent ca vorbim despre genii, cu un nivel superior al inteligentei, care ajung sa faca descoperiri fascinante sau, in cealalta extrema, de persoane cu deficiente de intelect, care reusesc sa faca saltul de la o viata complet dependenta, la una partial dependenta sau chiar independenta.
                  In concluzie, pornind de la cifre, am ajuns la didactica si studiul psihologiei și mă gândesc ca nu sunt atat de diferite precum pareau la inceput. Mi-am propus sa imbin cunostintele si experienta din ambele domenii pentru a obtine rezultate cat mai bune in activitatea de la catedra sau de la cabinetul de terapie, astfel incat sa facilitez accesul oamenilor acolo unde poate nu si-ar fi imaginat niciodata ca pot ajunge.  Cred că fiecare persoană trebuie să poată să facă în viață ceea ce-și dorește cu adevărat, atât personal, cât și profesional. 
                
      

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

PLANUL DE INTERVENȚIE PERSONALIZAT - CHEIA INCLUZIUNII

http://www.documentaria.ro/content/wp-content/uploads/2016/11/Educatie-incluziva_infografic-final_toupload.jpg        Elevii cu cerinte educative speciale (CES) reprezinta o categorie importanta in totalitatea elevilor din tara noastra. CES este o sintagma utilizata pentru a defini acele necesitati educationale suplimentare, complementare obiectivelor generale ale educatiei , adaptate particularitatilor individuale si derivate din caracteristicile unei anumite deficiente sau tulburari/dificultati de invatare.  De asemenea, pentru persoanele in cauza, se impune o  asistenta complexa: medicala, sociala, psihologica si de consiliere.       Intrebarea esentiala care se contureaza in acest context este: „Cum vine sistemul educational in intampinarea acestor nevoi, dat fiind faptul ca dreptul la educatie este un drept fundamental, iar statul are obligatia sa asigure respectarea acestui drept?”       Atunci cand un copil se afla intr-o asemenea situatie, etapele de parcurs sunt urmat

EDUCATIA TERAPEUTICA SI TRASATURILE DE SPECIFICITATE IN DEFICIENTA MINTALA

                 Psihopedagogia speciala este stiinta cunoasterii dezvoltarii psihice pentru a realiza educatia terapeutica adaptata prezentei si manifestarii unei forme de dizabilitate. Aceasta  este o stiinta de sinteza care utilizeaza informatii din medicina, psihologie, pedagogie, sociologie, asistenta sociala in studiul personalitatii si al activitatii psihice a persoanelor cu diferite tipuri de deficiente sau a persoanelor aflate in dificultate privind integrarea si relationarea lor cu oamenii si institutiile comunitatii din care fac parte.           Deficienta este pierderea, anomalia, perturbarea cu caracter definitiv sau temporar a unei structuri fiziologice, anatomice sau psihologice si desemneaza o stare de anormalitate functionala, adesea cu semnificatie patologica, stabila sau de lunga durata, care afecteaza capacitatea si calitatea procesului de adaptare si integrare scolara si profesionala.             Incapacitatea este o pierdere, o diminuare totala sau partial

TERAPIA COGNITIVA

                  Terapia cognitiva trebuie inteleasa ca un proces complex de echilibrare mintala , prin organizarea specifica a cunoasterii la copiii cu cerinte educationale speciale, al caror comportament cognitiv se caracterizeaza printr-un fenomen general de perturbare a organizarii cunoasterii.                       Fenomenul de perturbare a comportamentului cognitiv al copilului cu deficienta mintala se exprima fie la nivelul cunoasterii teoretice (invatarea conceptelor), fie la nivelul cunoasterii psihosociale , determinand schimbari fundamentale in personalitatea acestuia, fapt pentru care interventia asupra comportamentului cognitiv si terapia cognitiva sunt considerate cheia de bolta a intregului sistem de terapie educationala .                        Terapia cognitiva se constituie din programe compensatorii , care faciliteaza intelegerea lucrurilor, fenomenelor, oamenilor, situatiilor. La copiii cu cerinte educationale speciale cu deficienta mintala, terapia cogni